Lief Soetewey
  • Home
  • Agenda
  • Trainingsaanbod
  • Wie ben ik
  • Nieuws
  • Contact
  • Foto's
  • Home
  • Agenda
  • Trainingsaanbod
  • Wie ben ik
  • Nieuws
  • Contact
  • Foto's
 ​Nieuws-Blog

Reflecties na het mindfulwandelen van 18 mei 2026

19/5/2026

0 Opmerkingen

 
Afbeelding

Neem de tijd om in de zon te staan en nergens heen te gaan!
                                                                Albert Camus
 
Je hebt genoeg
Je doet genoeg
Je bent genoeg
Ontspan


Gisteren hadden we het over de lat, de lat die altijd hoger moet.
Kleine draak kent er wat van. Vol bewondering kijkt hij naar de landschappen, de zeeën, de bergen rondom hem
en hij voelt zich klein... hij maakt zich klein.
Dat je nederig wordt bij alles wat je ziet op je reis naar de mooiste plek op aarde is helemaal geoorloofd.
Maar je mag jezelf niet kleiner maken!

Die lat die altijd maar hoger moet: het wordt ons opgelegd en leggen we ons zelf op. 
Ons lichaam blijkt dan dé graadmeter te zijn om te zeggen: STOP.
Het gaat hier over het bewaken van jouw grenzen.
In de 1ste groep deden we een fijne oefening met ons lichaam.
Kleine bewegingen maken en navoelen: waar is er spanning - waar ontspanning...
Wanneer het 'genoeg' is kan jij alleen voor jezelf bepalen. Niemand anders!

Je hebt genoeg
Je doet genoeg
Je bent genoeg
Ontspan


Deze mantra werd in de 2de groep onder heel andere omstandigheden geciteerd. 
Ontspanning vinden terwijl de onrust van de natuur je in de greep heeft...
Het werd een hele fijne oefening daar onder dat tentzeil.
Dé schuilplek bij uitstek voor een plotse, intense stortbui.
 
Kan je blij zijn met… tevreden zijn met dat wat je kan, dat wat je hebt?
Het vraagt een beweging  naar je hart: de zon toelaten, misschien wel dankbaarheid toelaten... schoonheid toelaten.
Nederig bekennen dat jij 1 van de velen bent die jouw steentje bijdraagt – met jouw kwaliteiten, talenten en zo schoonheid brengt in deze woelige, complexe wereld.
Zelfs tijdens een onverwachte, hevige stortbui onder een tentzeil!

Christophe Vekemans geeft ons in zijn 'weesgedicht' hiervoor wat goede raad!
​
Afbeelding

Wees blij, wees gerust

Blijf kalm, kom hier
Wees maar niet bang
Maak veel plezier
Wees steeds jezelf
En wees gegroet
Weet wie je bent
En hou je goed
Doe steeds je best
Weet wat je doet
En denk erom
Niks moet!
0 Opmerkingen



Laat een antwoord achter.